czwartek, 29 grudnia 2011

Chłit Makekingowy, czyli reklamy telewizyjnej ciąg dalszy


Jak zauważa kabaret „Ani Mru Mru” reklama jest oparta na różnego rodzaju „chwytach”. Fakt, że reklama telewizyjna działa na odbiorcę dźwiękiem, obrazem, jest często powtarzana powoduje mimowolne utrwalanie pewnych treści przez odbiorcę sprawia, iż jest ona najskuteczniejszym rodzajem reklamy.
Któż z nas nie zna losów serca i rozumu? Przytoczone w moim pierwszym wpisie (Reklama telewizyjna) reklamy TP są częstym tematem rozmów, często także możemy usłyszeć cytaty pochodzące właśnie z nich, oznacza to, że odbiorcy zapamiętują ich treść. Słysząc serce i rozum jednym z pierwszych nasuwających się skojarzeń są główni bohaterowie znanej reklamówki. Dlaczego tak się dzieje? Jak świadomie oglądać reklamy?- Na te pytania postaram się znaleźć odpowiedzi w kolejnych postach.


By oglądać reklamy telewizyjne warto znać chwyty reklamowe, służące przekonaniu nas o wartości danego produktu. Myślę, że ich znajomość  może pomóc nam robić świadome zakupy

Chwyt nr 1 „ekspert, osoba znana”
Często w reklamie TV widzimy lekarza, sportowca, aktora, przekonywującego nas, że ” ta” pasta do zębów jest najlepsza,  że dany antyperspirant jest najskuteczniejszy itd.  Musimy jednak pamiętać, że nie zawsze jest to tak do końca prawdą, zdarza się nawet iż sam ekspert nie  jest lekarzem,  a jedynie  aktorem odgrywającym rolę lekarza (takie działanie jest zakazane, lecz miało  miejsce) 


Paulina Mierzwiak
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz